אם סופרים את המילים בפרשת ראה מגלים קצת איך יראו החיים בבית המקדש. פרשת ראה מזכירה את המילה שמחה שבע פעמים, יותר מכל פרשה אחרת בתורה. ""וּשְׂמַחְתֶּ֗ם בְּכֹל֙ מִשְׁלַ֣ח יֶדְכֶ֔ם אַתֶּ֖ם וּבָתֵּיכֶ֑ם אֲשֶׁ֥ר בֵּֽרַכְךָ֖ ה֥' אֱלֹהֶֽיךָ". יש לזה סיבה, חכמינו אמרו שאין השכינה שורה אלא מתוך שמחה של מצווה. ופרשת ראה היא הפרשה שמדברת על השראת שכינה שמונה פעמים, יותר מכל פרשה אחרת בתורה.
הסיבה שהפרשה מדברת הרבה על שמחה והשראת שכינה היא בגלל שהפרשה הזו מזכירה את מקום המקדש בפרשה שש עשרה פעמים "וְהָיָ֣ה הַמָּק֗וֹם אֲשֶׁר־יִבְחַר֩ ה֨' אֱלֹהֵיכֶ֥ם בּוֹ֙ לְשַׁכֵּ֤ן שְׁמוֹ֙ שָׁ֔ם שָׁ֣מָּה תָבִ֔יאוּ אֵ֛ת כָּל־אֲשֶׁ֥ר אָנֹכִ֖י מְצַוֶּ֣ה אֶתְכֶ֑ם עוֹלֹתֵיכֶ֣ם וְזִבְחֵיכֶ֗ם מַעְשְׂרֹֽתֵיכֶם֙ וּתְרֻמַ֣ת יֶדְכֶ֔ם וְכֹל֙ מִבְחַ֣ר נִדְרֵיכֶ֔ם אֲשֶׁ֥ר תִּדְּר֖וּ לַֽהֽ'".
התורה משתמשת בשם "מקום" גם אצל אברהם "וירא את המקום מרחוק". וגם אצל יעקב "ויקח מאבני המקום וישם מראשותיו". היא לא מגלה את השם שלו, כי המקום הזה הוא מקור הברכה. "כי שם ציוה ה' את הברכה חיים עד העולם" ואין הברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין. בוודאי כשמדובר במקור הברכה העולמית.
מכאן למדנו שהמקום הזה הוא מקום השמחה, מקום השראת השכינה. מקום הברכה. המקום שבחר ה'. והדרך להגיע לשמחה שמביאה השראת שכינה מתגלה לנו על ידי דוד המלך שזכה לקנות את המקום הזה. הוא מלמד אותנו כי שמחה שייכת ליושר. "אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה" ולכן התורה מצווה על יושר בפרשה זו ארבע פעמים. למשל "שְׁמֹ֣ר וְשָׁמַעְתָּ֗ אֵ֚ת כָּל־הַדְּבָרִ֣ים הָאֵ֔לֶּה אֲשֶׁ֥ר אָנֹכִ֖י מְצַוֶּ֑ךָּ לְמַעַן֩ יִיטַ֨ב לְךָ֜ וּלְבָנֶ֤יךָ אַחֲרֶ֙יךָ֙ עַד־עוֹלָ֔ם כִּ֤י תַעֲשֶׂה֙ הַטּ֣וֹב וְהַיָּשָׁ֔ר בְּעֵינֵ֖י ה֥' אֱלֹהֶֽיךָ".
הטוב והישר בעיני ה' הוא בעיקר להטיב לאחרים, לכן מוזכרת מצוות הצדקה והנתינה בפרשה זו שבע פעמים. ללמדך שזה עיקר גדול בירושלים עיר שעושה כל ישראל חברים. "וּשְׂמַחְתֶּ֗ם לִפְנֵי֘ ה֣' אֱלֹֽהֵיכֶם֒ אַתֶּ֗ם וּבְנֵיכֶם֙ וּבְנֹ֣תֵיכֶ֔ם וְעַבְדֵיכֶ֖ם וְאַמְהֹתֵיכֶ֑ם וְהַלֵּוִי֙ אֲשֶׁ֣ר בְּשַֽׁעֲרֵיכֶ֔ם כִּ֣י אֵ֥ין ל֛וֹ חֵ֥לֶק וְנַחֲלָ֖ה אִתְּכֶֽם".
בגלל המעלות הללו ועוד רבות אחרות מצווה אותנו התורה להיות מחוברים אליו לא רק בשלשת הרגלים, אלא תמיד "לְשִׁכְנ֥וֹ תִדְרְשׁ֖וּ וּבָ֥אתָ שָֽׁמָּה". – "שתלכו לו מארץ מרחקים ותשאלו אנה דרך בית השם? ותאמרו איש אל רעהו: לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלהי יעקב".
שנזכה ונחיה ונראה במהרה