הרב שמואל אליהו

הם חושבים בטעות שיש פה מלחמת אחים

ז' שבט התשפ"ג(29/01/2023)
זמן קריאה: 2 דקות

שיתוף

זה מאוד ברור. הערבים שמעו שמדברים פה על מרי אזרחי ומלחמת אחים, נדמה להם שעוד כמה פיגועים והמדינה מתמוטטת. הם כבר רואים את הסוף של המדינה בעיניים. כבר אמר נסראללה שמדינת ישראל חזקה כמו קורי עכביש.

זה ההסבר לתהלוכות השמחה עם הזיקוקים בג'נין ובכל הערים הערביות. הם כבר מתכננים את הביזה הגדולה. נדמה להם שאצלנו זה כמו אצלם, יש ויכוח, מוציאים את הנשק מהארון ומתחילים סבב של נקמות דם אין סופיות עד החורבן.

ובכן יש להם טעות. היינו במקום הזה לפני אלפיים שנה ומאז נשבענו לא עוד. לא לשנאת חינם. לא למלחמת אחים. לא להרים יד איש על רעהו. צריך לומר להם: שימו לב שעם כל הוויכוחים הקשים שהיו במדינת ישראל במשך יותר ממאה שנות התיישבות לא נכנסנו למלחמת אחים.

היו רגעים מעטים שבהם היה נראה כאילו אנחנו קרובים לשם, אבל באמת היינו רחוקים משם שנות אור. רצח רבין הוא הדוגמא הכואבת של אחד שלקח נשק ביד ורצח ראש ממשלה, וכל העם מקצה לקצה הוקיע אותו. למדנו את הלקח המר.

במשך אלפיים שנה לימדו אותנו אבותינו בכל תשעה באב מה המחיר המר שמשלמים על מלחמת אחים. במשך אלפיים שנה גם אתם המחשתם לנו בכל מדינות ערב שלא כדאי לחזור על מלחמת אחים. עזרו לכם הנוצרים באירופה עם מסעות צלב, אינקוויזיציה, עשרות עלילות דם וגירושים. פרעות, גזירות ושואה. 
נשבענו לעולם לא נחזור לשנאת חינם.

אל תתבלבלו, אנחנו מתווכחים בקולי קולות. מפגינים עם דגלים שחורים. תולים שלטים. מנסים לשכנע איש את רעהו בקולות וברקים. לפעמים אפילו מאיימים, אבל אל תטעו. בסופו של דבר אנחנו עם אחד. צבא אחד, ממשלה אחת, מדינה אחת, ולא מוותרים עליה.

הלוחמים שנכנסו לתפוס את הרוצחים בג'נין השתייכו לימין ולשמאל, דתיים וחילונים. החיילים שירדפו אחריכם ויכניסו אתכם לכלא לעשרות שנים ישתייכו לכל חלקי העם. כשאתם יורים לנשים בראש ברחובות ירושלים אין בנו אחד שלא ירדוף אחריכם עד שיתפוס. ואתם יודעים היטב שאנחנו יודעים לעשות את זה טוב.

אל תנסו אותנו כי הפעם אתם תשלמו מחיר מאוד יקר. הפעם יושבים בממשלה אנשים שלא מפחדים מאיומי הסרק של אירופה שעסוקה בבעיות של עצמה. לא מפחדים מהנשיא העייף של אמריקה. הפעם תשלמו מחיר יקר שביקרים. אל תנסו אותנו.
ראו הוזהרתם.

שיתוף

hse.org.il.txt