הרב שמואל אליהו

שלום כבוד הרב ! מה מברכים על דפי אורז 50% קמח אורז לבן 49.5% קמח טפיוקה ומלח שולחן, תודה

תשובה:

שלום וברכה, מכיוון שלא ניכר צורת אורז, גם אם היה כולו אורז, ברכתו שהכל.

שיתוף

שאלות נוספות בנושאים קרובים

התיקון שלך הוא חלק מהתיקון של העולם. מהתפילות של ראש השנה אנחנו לומדים כי כילוי הרוע בעולם הוא בסיס להמלכת ה' בעולם. כך אנחנו אומרים "וְהָרִשְׁעָה כֻלָּהּ בֶּעָשָׁן תִּכְלֶה. כִּי תַעֲבִיר מֶמְשֶׁלֶת זָדוֹן מִן הָאָרֶץ" ומיד אחר כך "וְתִמְלֹךְ אַתָּה הוּא ה' אֱלֹהֵינוּ מְהֵרָה עַל כָּל מַעֲשֶֹיךָ. בְּהַר צִיּוֹן מִשְׁכַּן כְּבוֹדֶךָ. וּבִירוּשָׁלַיִם עִיר מִקְדָּשֶׁךָ". מלכות ה' לא יכולה להתגלות אלא בעולם שמתוקן מהרוע והרשע.
אחת מהפנים הרעות ביותר של הרשע היא הניצול המיני שמוגדר בתורה כרצח. רק שבשונה מרצח רגיל שמתרחש בזמן קצר, הנפגע או הנפגעת סובלים מהרצח הנפשי שלהם כל הימים במשך שנים רבות.
ההחלטה של הנפגעים לתקוף את הפוגע היא התרומה הגדולה שלהם לכילוי הרוע ולהמלכת ה' בעולם. העזרה שלנו לנפגעים, היא התרומה הגדולה שלנו לאותה מלאכה חשובה. הדרך העדיפה לכילוי הרוע היא כמובן בחזרה בתשובה של הפוגע. אבל כששערי תשובה ננעלים והרשעים לא מחפשים דרך תשובה. חייבים לדון אותם על פי דרכה של תורה. כשתושבי סדום לא מסכימים – העיר עולה בלהבות השמימה. זה נכון בסדום, וזה נכון גם בכל מקום שיש פגיעות מיניות.
ההחלטה השניה החשובה היא ההחלטה להצליח בחיים. נצחון הוא לא רק בעונש לפוגע. הנצחון על הרע מתרחש בהצלחה שלך. במחשבות החיוביות שלך. בחתונה שלך. אחת הרעות שהפוגעים עושים היא נטיעת רגש אשמה אצל הנפגעים. הם אומרים לנפגעות המנוצלות שהן אשמות. הם המפתות, השותפות לפשע. הם מפחידים אותן לא לגלות כדי שלא יוקיעו אותן. הם גם אומרים לנפגעות כי אף אחד לא יאמין להן כי הן קטנות וחלשות ואני (הפגוע) חזק ומוכר וידוע. כך הפוגעים מנסים לנטרל את האפשרות שהנפגעת תספר על הפגיעה לאחרים.
אם את רוצה לנצח את הרוע, את חייבת להצליח. את חייבת להתקדם. אסור לך להיכנע למחשבות השליליות שאת אשמה חלילה. טמאה, פגומה או מחוללת. ההפך הוא הנכון. את נקיה וטהורה, את זכה לגמרי. גם אם נפלת פעם בחטא זה או אחר, כל הכאב והסבל שעברת עם השנים זיכך אותך לגמרי. את ממש נקיה וטהורה כלבנה.
תביאי אור לעולם. תביאי חיים. תחשבי טוב. תתחתני ויהיו לך ילדים מתוקים מאירי פנים, האור שלהם יסלק את כל החושך בעולם. אמן.


כתב במגן אברהם (תקנד ס"ק ו) "בפוזנא נוהגין שאין אומרים תהלים ושיר היחוד רק למחרתו אומרים של אמש ושל היום ובמדינה זו נוהגין לאמרם במנחה (של תשעה באב עצמו) אף על גב דאסור בתלמוד תורה כל היום. צריך לומר דסבירא ליה כיון שאומרים דרך בקשה שרי לאומרו במנחה, ומהי טעמא מקילין בתפילין במנחה".

 

אמנם המשנה ברורה (תקנ"ד ס"ק ז) וכה"ח (תקנ"ד ס"ק כ) החזיקו במנהג פוזנא שלא אומרים תהלים ושיר הייחוד.

 

ומי שיש לו קביעות לומר תהילים כל יום, יאמר אחרי תשעה באב את התהילים של אותו יום ושל אתמול (אשל אברהם אות ו').

 

אמנם כל המזמורים העוסקים בחורבן מותרים בתשעה באב, ובהם מט, עג עד עז, עח, עט, פג, פח על נהרות בבל – קלז. ויכול לקרוא את כל הפרקים שיש בהם נבואות חורבן, אבל לא יקרא את פסוקי הנחמה שבהם.

 

ויהי רצון שנזכה להיגאל גאולה שלמה ברחמים. אמן ואמן.


צריך לבדוק כל ספר, אפילו ספר סיפורים תמים יכול להיות ספר עם אג'נדה מזיקה שלילדים אין כלים לסנן אותה. אני מכיר ספרים שמכילים דברים מסוכנים ואג'נדות שמאל קיצוני. הם לא מיועדים לילדים שלנו. תבדקו היטב כל ספר שמביאים לכם בגן או בבית הספר, בין אם זה ספר קריאה ובין אם זה ספר לימודים.


לכל חג יש מטען רוחני. וכאשר ילד חוגג חנוכה הוא בתחילה חוגג על האורות ועל הסופגניות והשירים. ככל שהוא מתבגר הוא מתחיל להתחבר ולהזדהות עם החשמונאים ועם המאבק שלהם. כך מספר הרצל איך חג החנוכה החליף אצלו את עץ חג המולד וזה סימן אצלו את החלפת מחשבות ההתבוללות התרבותית במחשבות על עצמאות חירות וגבורה. הוא החל לשים לה שיש אור מיוחד לעם ישראל והבין שתפקיד המדינה היהודית הוא להביא את האור הזה לעולם.
אי אפשר להתחבר למתנות ולשירים של כריסטמס ולא להתחבר לתוכן הפנימי של הנצרות. והדרך מכאן להתבוללות היא קצרה מאוד מאוד.
צא וראה. אחוזי ההתבוללות בין אלה שחוגגים כריסטמס עם חנוכה או בלי חנוכה, הוא פי כמה וכמה מאלה שחוגגים את חנוכה בלי הכריסטמס.

שלום וברכה, השם לא מהווה מניעה. חשוב להסתכל על מידות, על שאיפות משותפות, על נשיאת חן וכד' בהצלחה רבה

אם תרצו להרחיב תוכלו למצוא שיעורים בנושאים קרובים בספריית התוכן:

hse.org.il.txt