הרב שמואל אליהו

ארץ ישראל היא ברכה גדולה

י"ד שבט התשפ"ד(24/01/2024)
זמן קריאה: 2 דקות

שיתוף

השנה מתברר כי מעלת ארץ ישראל היא הרבה הרבה יותר גדולה
פעם חשבנו כי הערבים נאבקים כדי לשלוט בארץ ישראל. בהסכמי אוסלו ויתרה מדינת ישראל על חלקים נכבדים בארץ ישראל ובאופן מופלא התגברו אירועי הטרור פי כמה וכמה. עם ישראל הבין באיחור ובכאב כי המאבק של הפלשתינים על הארץ הוא מאבק נגד קיום עם ישראל. ממש כמו הנאצים שעינהם צרה בקיום שלנו. האמת היא שהפלשתינים אמרו וכתבו את הדברים הללו במפורש שנים ארוכות, אבל אנחנו התעלמנו כי לא רצינו להאמין שיש כזה רוע.
בשמחת תורה התברר לנו שהמאבק כנגד קיום עם ישראל הוא מאבק על דרך החיים של העולם. הפלשתינים ועוזריהם אומרים במפורש כי הם אוהבים את המוות יותר ממה שאנחנו אוהבים את החיים. הם מעריצים את האונס ואת צעקות הכאב, דבקים בדיכוי ובהשפלה כדרך חיים. מאוהבים באכזריות הנוראה שבה הם שופכים דמים. שונאים את היהודים ושונאים את העולם יותר ממה שהם אוהבים את הדבר היקר להם מכל.
המלחמה שפרצה בשמחת תורה לימדה את העולם כי המלחמה היא באמת על ערכים. ויתור על עם ישראל וויתור על ארץ ישראל הוא באמת ויתור על הערכים היותר נעלים של האנושות. ויתור על האהבה ועל הארת הפנים. ויתור על הצדק ועל האמת. ויתור על החסד ועל קדושת החיים. ויתור על השמחה ועל האנושיות.
ביום טו בשבט זה אנו מבינים כי ארץ ישראל לא מגדלת רק פירות וירקות, זו ארץ שמגדלת את העם ונותנת לו עוצמה שלא הייתה לו אלפיים שנה. זו ארץ שנותנת לו אפשרות ללמוד תורה מאירה. זו ארץ שנותנות לו מעמד וכבוד בעולם שלא היה לו אלפי שנים.
היום אנו מבינים יותר טוב את הדברים שאמר אלוקים לאברהם ללכת לארץ ישראל כדי להביא ברכה לכל האנושות. זו מעלתה המופלאה של ארץ ישראל, וצריכים להכיר את מעלותיה הנסתרות של הארץ המופלאה הזו. מעלות שבאות לידי ביטוי גם בפירותיה הקדושים.
היום אנחנו מבינים את חכמי ישראל שהיו מנשקים את אדמתה מרוב אהבה. מרוב תודה. מרוב ברכה שהיא משפעת עלינו, ברכת גשמית וברכה רוחנית.

שיתוף

hse.org.il.txt