הרב שמואל אליהו

המסירות שהקימה את מדינת ישראל

כ"ב כסלו התשפ"ד(05/12/2023)
זמן קריאה: 1 דקות

שיתוף

מתמר לומדים כי מתוך מסירות נפש, זוכים להקים את מלכות בית דוד. אור החיים הקדוש מסביר, כי בזכות מסירות הנפש הזו באה לעולם נשמה מיוחדת, מהנשמות העליונות הטהורות שלא נפגעו מחטא אדם הראשון. נשמות שלא היו במרד של אדם וחוה, שהאמינו לנחש שאמר להם "והייתם כאלוקים". נשמות שיודעות את מקומם, ויודעות את מקומו של האלוקים. נשמות שלא האמינו לנחש שאמר לחווה כי ה' שונא אותה ומקנא בה ולכן הוא אסר עליה ועל אדם לאכול מעץ הדעת. נשמות שיודעות כי ה' אוהב אותנו כרחם אב על בנים. שמאמינות כי ה' רוצה בטובתינו, ומחזירות לו אהבת עולם בשיר ובזמרה.

מסירות הנפש הזו חוזרת ומתגלה אצל רות, שזונחת את גילולי בית אביה ובוחרת בדרך האמונה של עם ישראל, למרות הקשיים הגדולים שמצפים לה בדרך. מסירות שחוזרת ומתגלה אצל דוד המלך שמרגיש את אהבת ה', ומכוחו הוא נלחם באויב המר והאכזר שכופר במי שאמר והיה העולם, ומאיים לשעבד ולאמלל את עם ישראל.

על המסירות שמביאה לעולם גאולה, אנחנו קוראים כל יום בקריאת שמע פעמיים: "וְאָהַבְתָּ אֵת ה' אֱלֹהֶיךָ בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשְׁךָ וּבְכָל מְאֹדֶךָ" (דברים ו ה) אפילו הוא נוטל את נפשך. כן אנחנו חוזרים וקוראים בפרשת והיה אם שמוע: "לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם וּלְעָבְדוֹ בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם" (דברים פרק יא)

המסירות הזו חוזרת ומתגלה בעם ישראל בדורות האחרונים. מסירות שמחזירה אותנו לארץ ישראל. ממש כמו שכתוב: "לְמַעַן יִרְבּוּ יְמֵיכֶם וִימֵי בְנֵיכֶם עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם כִּימֵי הַשָּׁמַיִם עַל הָאָרֶץ". מסירות שמתגלה היום בכל חיילי ישראל שנלחמים להגן על עם ישראל ועל ערכי האור של עם ישראל. מסירות שגם בימינו מביאה לעולם את האור הגדול כפי שהביאו לעולם תמר ורות, יהודה ודוד.

שיתוף

hse.org.il.txt