הרב שמואל אליהו

וּמַלְכוּת הָרִשְׁעָה מְהֵרָה תְעַקֵּר וּתְשַׁבֵּר

י"ד טבת התשפ"ד(26/12/2023)
זמן קריאה: 2 דקות

שיתוף

אל לנו חלילה לחשוב שאלוקים ברא את העולם ומאז נעלם או נטש אותנו חס ושלום. אלוקים אוהב צדק, אלוקים אוהב משפט, אלוקים אוהב חסד. חכמינו אמרו שהקדוש ברוך הוא אוהב צדקה ומשפט. והקדוש ברוך הוא מְעוֹדֵ֣ד עֲנָוִ֣ים יְהֹוָ֑ה והוא גם מַשְׁפִּ֖יל רְשָׁעִ֣ים עֲדֵי־אָֽרֶץ. הוא לא ברא את העולם ואמר 'תעשו מה שאתם רוצים', ממש לא. הוא מנהיג את עולמו לפרטי פרטים.

מכיוון שכך, בכל פעם הקב"ה דואג גם להכניע את הרשע. אם נסתכל על העולם נראה כי הרשע בעולם הולך ופוחת. הרשע בעולם בזמן האבות היה מלא עבודת אלילים. הטומאה הייתה גדולה. אנשים השתמשו בכשפים. העולם היה מלא תועבה.

ומי שמסתכל מאז ימי האבות עד ימינו, רואה שהעולם הולך לטוב. כי הקדוש ברוך הוא כל הזמן דוחף את העולם, להיות טוב יותר יותר. ולאט לאט הוא שׁוֹבֵר אוֹיְבִים וּמַכְנִיעַ זֵדִים.

 

הקב"ה שובר את הרשע גם בימינו

סיפור יציאת מצרים, הניסים והגבורה בימי מתתיהו, הרווח וההצלה בימי מרדכי ואסתר – בכל אחד מהשלבים הללו התרחש עוד חלק בשבירת הרשע. וגם בימינו הקדוש ברוך הוא עוזר לכל הכוחות הטובים לצמוח ולהתפתח, ולאט לאט מכניע את כל הרעים והרשעים.

בסוף התהליך כולו, יהיה העולם כולו טוב: לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ בְּכָל הַר קָדְשִׁי כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת יְהוָה כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים.

יהי רצון שנזכה ונחיה ונראה את הכרתת הרשע והרוע בעינינו במהרה בימינו, אמן.

שיתוף

hse.org.il.txt