הרב שמואל אליהו

מדינה פלסטינית – הפך כל התורה כולה

ז' אדר א' התשפ"ד(16/02/2024)
זמן קריאה: 3 דקות

שיתוף

בעת שנשיא ארה"ב רוצה להקים מדינה פלשתינית, ויש מקהלה שמצדדת בו, אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו שהרעיון של שתי מדינות הוא הפך כל התורה כולה. התורה מתחילה בציווי של ה' לאברהם ללכת לארץ ישראל. אחר כך ה' כורת ברית עם אברהם על ירושת כל ארץ ישראל. וכך הוא חוזר ונשבע ומבטיח וכורת ברית על הארץ ליצחק וליעקב.

ביציאת מצרים משה מבטיח לעם ישראל את הארץ הזאת בשם ה'. הוא מזהיר אותם כמה וכמה פעמים לא לתת חלק מארץ ישראל לאומות העולם. "לא ישבו בארצך". התורה גם אומרת לנו כי אם נתן להם לשבת בארץ ישראל הם יציקו לנו עד מוות. "וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת ישְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם ישְׁבִים בָּהּ".

בהסכמי אוסלו היו אנשים שהבטיחו לנו כי אם נוותר על ארץ ישראל נקבל שלום ובטחון, הפך מה שאמרה התורה. היו אנשים שהתפתו להאמין לכל מיני גנרלים ופרופסורים שאמרו כי אם נוותר על הארץ נציל חיים של אנשים. הם ויתרו על הארץ וקיבלנו מאות הרוגים ואלפי אלפי פצועים. שוב התברר שהתורה צודקת.

גם אסון שמחת תורה בא בגלל שהאמנו לכל הבטחות הסרק שיהיה פה שלום אם רק נוותר על מה שהתורה אומרת וניתן חלקים מארץ ישראל לערביי עזה. שוב קיבלנו אסון נורא שלא היה יכול להתרחש אם לא היינו נותנים את רצועת עזה לשלטון של ערבים.

נשיא ארה"ב אולי לא זוכר, אבל אבו מאזן שונא יהודים כמו ששונאים אותנו ערביי עזה. הוא בעצמו מממן את המחבלים שרצחו יהודים. רוב מוחלט של ערביי יהודה ושומרון תומכים ברצח של שמחת תורה. מה יעזרו כל ההבטחות שלכם. ראינו איך קיימתם את ההבטחות שלכם לאוקראינה.

אל תבטיחו לנו אמצעי בטחון. אל תגידו לנו לסמוך על צה"ל. צה"ל זה אנחנו, ואעפ"כ אנחנו סומכים על הבטחת ה' יותר מאשר על הבטחות בשר ודם, במיוחד כשלפעמים הן לא מקויימות.

יש אנשים שאומרים כי צריך לתת להם את יהודה ושומרון כי היא שלהם. הם שוכחים את הבסיס של הכל. רש"י הראשון בתורה פותח ואומר: "ומה טעם פתח בבראשית? משום (תהלים קי"א) "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים". שאם יאמרו אומות העולם לישראל ליסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גוים. הם אומרים להם כל הארץ של הקב"ה היא הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".

חשוב שנזכיר את הדברים הפשוטים הללו לעצמנו, כי גם אנשים חשובים יכולים לטעות. ככל שהם יותר חשובים בעיניהם, כך הם חוזרים על הטעות שלהם שוב ושוב. עליהם נאמר "אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ".

אנחנו חוזרים ואומרים את הברור מכל: משה אמת ותורתו אמת, גם אם מזכ"ל האו"ם או נשיא ארה"ב או כל חכם אחד אומר ההפך מהתורה.

שיתוף

hse.org.il.txt