הרב שמואל אליהו

מעם נרדף לעם מקשר

י"א טבת התשפ"ד(23/12/2023)
זמן קריאה: 2 דקות

שיתוף

על מנת שהעם היהודי יאמץ את הערכים של העולם המערבי במלואם מנסה בית המשפט העליון לכרסם בערכי המסורת והזהות היהודית. לכרסם בערכי המשפחה. באמונה. בזהות המגדרית המולדת שלנו. הם לא מצליחים לחנך את העם לפי הערכים הקלוקלים הללו, ועל כן הם מנסים בכוח ה"מוסריות" שלהם לאלץ את הרוב לאמץ את הטרלול הפרוגרסיבי המקולקל שיש בהרווארד ובמקומות אחרים.

ישראל יכולה להיות המדינה הערכית שמכילה גם ערכי אמונה ומשפחה וגם ערכי קידמה ומדע. היא יכולה להיות ליברלית יותר מהמערב ומתקדמת יותר מהאקדמיה בארה"ב שהליברליות שלהם היא רק אם אתה חושב כמותם. ישראל יכולה להיות יותר מדעית יותר מוסרית, יותר דמוקרטית ויותר מתקדמת מכל המדינות במערב.
ישראל יכולה להיות גם יותר אמונית מהמזרח. האמונה באלוקים יכולה להיות הרבה יותר נקייה. יותר חסד מכל מדינה מזרחית. יותר ילדים במשפחה מכל מדינה מזרחית. יותר דתית מהאסלם שמטיף גם לצניעות וגם לאנוס נשים. יותר חפצת חיים מהמוסלמים שמסוגלים לצלות תינוק יהודי בתוך תנור ולאנוס אישה ואחר כך לרצוח אותה.

עם ישראל משויך באופן טבעי לעולם המערבי בגלל השלטון הדמוקרטי, מערכות החינוך המתקדמות, המחקר המדעי, הרפואה, מערכות המשפט, הטכנולוגיה ופיתוחים חדשניים. בכל הנושאים הללו מדינת ישראל נמצאת עם המערב. אנחנו גאים להיות לפעמים הקטר שמושך את כל העולם אל הפיתוחים הכי חדישים שיש. אנחנו גאים גם להיות הקטר שמושך את העולם קדימה בערכי צדק, חסד, אמונה ומשפחה שנחשבים בעולם המזרחי. ומעל הכול, אנחנו שמחים על היכולת לשלב את הערכים הטובים של המזרח עם הערכים הטובים של המערב.

מתוך השיעור קול צופייך לפרשת ויגש תשפ"ד

שיתוף

שיתוף

hse.org.il.txt