הרב שמואל אליהו

עכשיו יש לנו את כל הסיבות לבצע את ההתקפה ולמחוץ אחת ולתמיד את ראש הנחש הארסי האיראני

ה' ניסן התשפ"ד(13/04/2024)
זמן קריאה: 2 דקות

שיתוף

עכשיו יש לנו את כל הסיבות לבצע את ההתקפה ולמחוץ אחת ולתמיד את ראש הנחש הארסי האיראני | הרב שמואל אליהו, פריז

אני כותב את המילים הללו במוצאי שבת בפריז. היינו צריכים להיות כעת במטוס בדרך הביתה אבל הטיסות לארץ מושבתות בגלל ההתקפה האיראנית. זה לא קל להיות בפריז בשעות כאלה, אבל כנראה לא סיימנו את השליחות שלנו כאן.

גילינו מחדש את המעלות המדהימות של העם היהודי בתפוצות. חשנו את החיבור החזק והעוצמתי של תושבי פריז היהודים לחיילים ולמתיישבים. בימים האחרונים ערכנו עשרות פגישות עם תלמידים בבתי הספר ועם קהילות שונות ומגוונות וראינו שוב ושוב שהציבור פה אוהב מאוד את מדינת ישראל. תמונות של החטופים נמצאות בכל בתי הכנסת, התמונות של שני הילדים החטופים ממשפחת ביבס מודבקות ברחובות הראשיים של פריז.

המלחמה לא החלישה את הציבור כאן, היהודים פה זוקפים קומתם. פעם היו מזהירים אותנו להסיר סממנים יהודים כמו טלית וכיפה, היום היהודים בפריז דורשים מהממשל לעמוד לימין עם ישראל ומפגינים מול בתי הממשל הצרפתי שידרוש את שחרור כל החטופים. שיגנה את האונס והרצח למרות שמדובר ביהודים.

הדבר היחידי שמדאיג אותם אלו ההפגנות והפילוג בישראל. אמרתי להם שההפגנות הללו הן אפילו לא עשירית ממה שהיה לפני שמחת תורה. המחלוקת לא חוזרת ולא ניתן לה לחזור. החיילים ששירתו ביחד כמה וכמה חודשים לא יכולים להיות אויבים אחד לשני יותר לעולם.

תוך כדי הברכות שנתבקשתי לברך כמעט בכל מקום, למדתי שיש פה הרבה אנשים שיש להם משפחה בישראל. שיש להם ילדים בצבא, שיש להם ילדים בהתיישבות. עוד למדתי כי כמות האנשים שנמצאים כעת בתהליך עליה מעשי הכפיל את עצמו עשרת מונים.

כולם פה מצפים כי ההתקפה האיראנית תגרום למדינת ישראל לתקוף את מתקני הגרעין האיראני. הרבה שנים העולם מחכה שמדינת ישראל תעשה זאת  ותסיר את האיום הזה מהעולם התרבותי החופשי. עכשיו יש לנו את כל הסיבות לבצע את ההתקפה ולמחוץ אחת ולתמיד את ראש הנחש הארסי האיראני.

שיתוף

hse.org.il.txt